- 143 بازدید
روایت یک روز خدمت در دیار اورامانات | از سرکشی به خانههای نیازمند تا گفتوگوی بیواسطه با مردم

◽️ مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه در سفری یک روزه 13 خرداد 1404 به شهرستان روانسر، ضمن بازدید میدانی از طرحهای اشتغالزایی و مسکن مددجویان، با خانوادههای تحت حمایت دیدار کرد، پای درد دل مردم نشست، در جلساتی با مسئولان شهرستانی به بررسی راهکارهای توسعه خدمترسانی پرداخت و از ظرفیتهای مردمی و دینی در تقویت فعالیتهای امدادی بهره گرفت.
✅ افتتاح امید در بدرآباد | کلید مسکن مددجویی در دستان خانواده های محروم
یکی از بخشهای شاخص این سفر، افتتاح یک واحد مسکن مددجویی در روستای بدرآباد بود؛ واحدی که برای خانوادهای تحت حمایت احداث شده و همزمان با آن، یک طرح اشتغال در قالب نیروگاه خورشیدی نیز برای خانواده مذکور راهاندازی شده است.
مدیرکل در این مراسم اعلام کرد: سال گذشته ۲۳۰ واحد مسکونی برای مددجویان احداث شده که ۱۰ واحد سهم روانسر و امسال نیز احداث ۸ واحد دیگر در دستور کار برای این شهرستان است. وی تأکید کرد که تأمین سرپناه امن و مناسب، یکی از مهمترین مأموریتهای کمیته امداد در رفع فقر چندبعدی است.
✅ انرژی تولید کن، درآمد کسب کن | ۴۵۰ طرح اشتغال در دست اقدام
در ادامه این سفر، مدیرکل از چند طرح اشتغال خانوادههای تحت حمایت، بهویژه نیروگاههای خورشیدی در سطح شهرستان بازدید کرد. وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۷۸ طرح اشتغال با مجموع اعتبار ۵۲ میلیارد تومان در روانسر راهاندازی شده، گفت: از این میان، ۲۲ طرح به تولید انرژی خورشیدی اختصاص داشت.
مدیرکل افزود: امسال نیز اجرای ۴۵۰ طرح اشتغال با اولویت مشاغل خانگی، دامپروری و انرژی پاک در دستور کار است. وی تأکید کرد که اشتغال پایدار، مسیر عزتمندانه توانمندسازی خانوادههای تحت حمایت است.
✅ از خانه تا خانه دلها | سرکشی به خانوادههای نیازمند
در ادامه، مدیرکل با همراهی همکاران، به منازل تعدادی از خانوادههای تحت حمایت سرکشی کرد. خانوادههایی شامل ایتام و محسنین، بیماران صعب العلاج و زمینگیر و زنان سرپرست خانوار، که با مشکلات مختلفی مواجه هستند.
در این دیدارها، مدیرکل ضمن سرکشی از خانوادهها، پای حرفهای آنان نشست و دستورات لازم را برای پیگیری و رفع مشکلات صادر کرد. این بازدیدها با هدف حفظ کرامت انسانی مددجویان و بررسی میدانی مسائل آنها انجام شد.
✅ گفتوگوی بیواسطه با مردم | میز خدمت در خدمت مددجویان
در محل اداره کمیته امداد روانسر، میز خدمت با حضور مدیرکل استان برگزار شد. جمعی از مددجویان با حضور در این میز خدمت، مشکلات خود را در زمینههای معیشت، مسکن، درمان، جهیزیه و اشتغال مطرح کردند.
مدیرکل در این جلسه ضمن شنیدن درخواستها، دستورات لازم را برای پیگیری فوری برخی موارد صادر کرد. وی گفت: یکی از مهمترین اهداف سفرهای شهرستانی، ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و شناسایی دقیق نیازهای آنان است.
✅ همافزایی برای توسعه خدمت | دیدار با فرماندار شهرستان روانسر
در دیدار مدیرکل با سرکار خانم جشنپرور، فرماندار شهرستان روانسر، محورهایی چون تأمین زمین برای احداث مسکن محرومین، پیگیری تسهیلات اشتغال، توسعه نیروگاههای خورشیدی و نقش زکات در کاهش فقر بررسی شد.
فرماندار روانسر در این جلسه بر حمایت کامل فرمانداری از برنامههای امداد تأکید کرد و خواستار تعامل مستمر در راستای رفع مشکلات نیازمندان شد.
✅ تکیهگاههای معنوی خدمت | دیدار با امام جمعه شهرستان روانسر
در دیدار با ماموستا محمدی، امام جمعه روانسر، موضوع ترویج فریضه زکات در بین کشاورزان و دامداران منطقه مورد گفتوگو قرار گرفت. مدیرکل با اشاره به آثار اجتماعی زکات، آن را یک ظرفیت شرعی و مردمی برای کمک به نیازمندان دانست.
ماموستا محمدی نیز ضمن قدردانی از فعالیتهای امداد در شهرستان، آمادگی خود را برای استفاده از تریبون نماز جمعه در جهت تبلیغ زکات اعلام کرد.
✅ وفاداری تا پایان خدمت | دیدار با همکار بازنشسته جناب آقای علیزاده
در حاشیه این سفر، مدیرکل با حضور در منزل آقای علیزاده، از همکاران بازنشسته کمیته امداد، با وی دیدار کرد. در این دیدار صمیمانه، از تلاشهای چند دههای ایشان در خدمت به محرومان تجلیل بهعمل آمد.
مدیرکل بازنشستگان را سرمایههای انسانی امداد دانست که تجربه و اخلاص آنان باید الگوی نسل جدید باشد.
✅ مراکز نیکوکاری؛ بازوی مردمی امداد | بازدید از مرکز نیکوکاری معراج
مدیرکل از مرکز نیکوکاری معراج، که از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده، بازدید کرد. در این مرکز، جمعآوری کمکهای مردمی و حمایت هدفمند از نیازمندان منطقه انجام میشود.
وی ضمن قدردانی از فعالان مرکز، بر لزوم گسترش مراکز نیکوکاری محلهمحور با مشارکت هیئات مذهبی، مساجد و خیرین تأکید کرد.
✅ پشتوانه خدمت، نیروی انسانی وفادار | نشست با کارکنان اداره روانسر
در پایان این سفر، مدیرکل با حضور در جمع کارکنان کمیته امداد شهرستان روانسر، از تلاشهای آنها در اجرای مأموریتهای امداد تقدیر کرد. وی گفت: شما سربازان خط مقدم خدمت هستید و اعتماد مردم به امداد، مرهون صداقت و سختکوشی شماست.
کارکنان نیز در فضایی صمیمی، دغدغهها و پیشنهادهای خود را بیان کردند و خواستار تقویت آموزشهای تخصصی، تسهیل فرآیندها و بهروزرسانی سامانهها شدند.